پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تبدیل کنترل پنل ویندوز ۸ به حالت کلاسیک
نوشته شده در پنج شنبه 26 بهمن 1398
بازدید : 1533
نویسنده : Alireza

تبدیل کنترل پنل ویندوز ۸ به حالت کلاسیک

یکی از تغییرات عمده در رابط کاربری مترو در ویندوز ۸، مربوط به کنترل‌پنل آن است. کنترل‌پنل در این نسخه از ویندوز تغییرات زیادی داشته و ابزارهای بیشتری را نیز در خود جای داده است‌؛ اما کاربران بسیاری وجود دارند که استفاده از کنترل‌پنل کلاسیک ویندوز ۷ را ترجیح می‌دهند و به‌دنبال راهی برای استفاده آسان از این کنترل‌پنل قدیمی به‌جای کنترل‌پنل متروی ویندوز ۸ هستند.

همان‌طور که می‌دانید کنترل‌پنل مترو براحتی از نوار charm قابل دسترسی است، در صورتی که هیچ ابزار خاصی برای دسترسی به کنترل‌پنل کلاسیک از صفحه شروع وجود ندارد. چنانچه اصرار دارید از کنترل‌پنل کلاسیک ویندوز ۷ در ویندوز ۸ استفاده کنید و دسترسی به این ابزار نیز برای شما آسان شود، می‌توانید با طی مراحل زیر، میانبری را برای دسترسی به این ابزار به صفحه شروع ویندوز ۸ اضافه کنید

ادامه مطلب برو


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها ! , ,



چگونه یک لپ‌ تاپ خوب و مناسب بخریم؟
نوشته شده در پنج شنبه 19 بهمن 1398
بازدید : 1371
نویسنده : Alireza

لپ‌ تاپ 

سال 1995 لپ‌تاپ‌ها نه تنها بزرگ و سنگین بودند، بلكه از لحاظ ظاهری نیز آنچنان كه باید زیبا نبودند. در حقیقت نمونه‌ای از لپ‌تاپ‌های آن زمان به شكل صفحه نمایش‌هایی در اندازه 3/4 اینچ، دارای صفحه كلید‌های بسیار بزرگ و سخت‌افزار‌هایی بودند كه در اندازه چند گیگا بایت بیشتر ظرفیت نداشتند. خوشبختانه این نكات منفی دیگر در طراحی‌های جدید مشاهده نمی‌شود، به طور مثال سبك‌تر، كم حجم‌تر و حتی ارزان‌تر از لپ‌تاپ‌هایی هستند كه در گذشته ساخته و وارد بازار شده‌اند. طبق آمار به‌دست آمده اوایل سال 2010 میلادی چیزی حدود 50 میلیون تبلت كه خود به نوعی لپ‌تاپ محسوب می‌شوند، در اقصی نقاط جهان فروخته شد.

البته با زیاد شدن كارخانه‌های سازنده و تنوع در زمینه سخت‌افزار‌ی انتخاب برای كاربرانی كه علاقه زیادی برای خرید چنین وسیله‌هایی دارند سخت‌تر شده است؛ زیرا هم‌اكنون برخی لپ‌تاپ‌ها به‌عنوان جانشینی برای رایانه‌های خانگی به‌شمار می‌آیند

Ultra light ها، سیستم‌های با فناوری بالای مخصوص بازی و تبلت‌های ارزان قیمت همگی جزو گروه لپ‌تاپ‌ها محسوب می‌‌شوند.

اولین قدم برای پیدا كردن لپ‌ تاپ مناسب در میان انواع ساخته شده، آنالیز نوع كاربرد آن برای شماست. مسلما همه ما خواسته‌های مشابهی از یك لپ‌تاپ نداریم، به همین دلیل تنوع در برنامه‌هایی كه مورد استفاده قرار می‌دهیم و استفاده بیشتر از برنامه‌ای در طول روز، می‌تواند در انتخاب ما تعیین‌كننده باشد. پیش از هر چیز در نظر بگیرید چرا می‌خواهید لپ‌تاپ بخرید؟ آیا تنها قصد درست كردن پرزینتیشن، یادداشت برداری و انجام یكسری از كارهای اینچنینی را با لپ‌تاپ دارید یا این‌كه تماشای فیلم‌های

HD، انجام بازی و ویدئو چت مناسب سلیقه‌تان است؟

در مرحله بعد دقیقا مشخص كنید چه مقدار پول می‌خواهید صرف خرید چنین وسیله‌ای كنید؛ بنابراین بهترین سیستمی را كه می‌توانید در آن محدوده مالی و با دانستن نیاز‌هایتان بخرید بررسی كنید. پس از آن گزینه بسیار مهمی كه حتما باید به آن توجه كنید این است كه می‌خواهید لپ‌تاپ‌تان محصول چه كارخانه‌ای باشد؟

ادامه مطلب  بقیه اش


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها ! , ,



بازدید : 357
نویسنده : Alireza

سخیر 75 درصد از بازار توسط اندروید، در پنجمین سال ارائه این سیستم عامل

 

 

 

چه کسی باور میکرد که اندروید تنها در طی مدت 5 سال بتواند تمام رقبا را کنار زده و بازار سیستم عامل های موبایل را تحت سیطره خود درآورد؟

 

در حالی که تا چند سال پیش سیستم عامل سیمبین یکه تازی میکرد، اکنون فقط اسمی از آن مانده و تقریبا دیگر هیچ گوشی جدیدی با این سیستم عامل عرضه نمیشود.

 

قطعا نمیتوان نقش غول دنیای آنلاین، یعنی گوگل را در این موفقیت انکار کرد. اندروید با پشتوانه مالی و معنوی گوگل با فاصله بسیار زیادی از تنها رقیب خود یعنی iOS آیفون، به تنهایی بر صدر بازار تلفن های همراه و تبلت ها قرار گرفته. به طوری که امروزه از هر 4 تلفن همراه، 3 تا از آنها مجهز به سیستم عامل اندروید هستند.

 

تقریبا پنج سال پیش بود که این سیستم عامل در "اتحادیه گوشی‌های متن‌باز" (Open Handset Alliance) که در آن زمان به تازگی تاسیس شده بود، معرفی گردید.

اریک اشمیت، مدیر گوگل در آن زمان گفت:
"این همکاری به رهانیدن و بالفعل کردن پتانسیل تکنولوژی موبایل برای میلیون‌ها کاربر در سرتاسر دنیا کمک خواهد کرد. ما فکر می‌کنیم این پلتفرم قدرتمند که درحال رونمایی است، در هزاران نوع مختلف از تلفن‌ها استفاده خواهد شد."

تنها در 3 ماهه سوم سال 2012 ، بیش از 136 میلیون دستگاه اندرویدی در سراسر جهان فروخته شده است.

در حالی که مجموع سرعت رشد سال به سال بازار گوشی‌های هوشمند حدود 46 درصد است، رشد بازار‌ اندروید تقریبا دو برابر سرعت رشد کلی، یعنی 91 درصد بوده است.

رامون لاماس، مدیر تحقیقات بخش موبایل IDC میگوید:
"اندروید یکی از عمده‌ترین بخش‌های روبه رشد بازار اسمارت فون‌ها بوده که از زمان عرضه در سال 2008 تا به امروز این روند را طی کرده است. پس از عرضه اولیه و با گذشت هر سال،‌ اندروید سریع‌تر از بازار حرکت کرد و روز به روز سهم بازاری بیشتری را از آن خود می‌کرد. به علاوه،‌ ترکیب فروشندگان، اپراتورها و کاربران اسمارت فون‌ها باعث افزایش حجم فروش تلفن‌های‌ اندرویدی شد."


به جز‌ اندروید، iOS تنها سیستم عاملی است که سهم بازارش در این سه‌ماهه، عددی دو رقمی‌ بوده و با یک فاصله طولانی در رتبه دوم جای گرفته است. ویندوز فون مایکروسافت هم که دومین سالگرد تولد خود را جشن می‌گیرد، توانسته فقط 3.6 میلیون عدد در این سه ماهه به فروش برساند.

بد نیست بدانید آخرین نسخه Android ، یعنی اندروید 4.2 یا همان آبنبات پاستیلی که 3 ماه پیش معرفی شد، روی گوشی هوشمند نکسوس 4 و تبلت‌های نکسوس 7 و 10 عرضه خواهد شد.


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها ! , ,



این آیفون 4 اس 9.4 میلیون دلار ارزش دارد (+عکس)
نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1398
بازدید : 377
نویسنده : Alireza

 

افراد ثروتمند و میلیونر معمولا هزینه های گزافی را برای یک وسیله خاص می‌پردازند تا خود را متمایز از عام بدانند و خود را خاص جلوه دهند و برخی شرکت‌ها در زمینه ساخت وسایل لوکس برای این قشر خاص فعالیت می‌نمایند . این شرکت‌ها در انتخاب گجتی که قرار است نسخه لوکس آن را بسازند دقت لازم را دارند تا از سویی دارای امکانات و ویژگی‌های خوبی باشد و از سویی مورد قبول و پسند این افراد واقع شود. محصولات اپل یکی از بهترین گزینه‌هایی است که به دلیل خوش ساختی و محبوبیت برای لوکس شدن انتخاب می‌شوند. .

نسخه لوکس آیفون 4 اس که کالایی بسیار تجملاتی است و شاید تعداد انگشت شماری قدرت خرید آن را داشته باشند.در ساخت این گوشی هوشمند،زیبا و البته گران قیمت از 500 قطعه الماس و طلای با عیار بالا استفاده شده است.برای تزیین دور تا دور این آیفون از الماس استفاده شده و لوگوی زیبای آن به 52 قطعه الماس مزین شده است . قیمت این گوشی لوکس 9.4میلیون دلار می‌باشد و تنها دو دستگاه از آن ساخته شده است تا تنها دو نفر لذت داشتن این گوشی لوکس را تجربه نمایند.


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها ! , ,



اینجا لندن است. ساختمان جدید گوگل !
نوشته شده در دو شنبه 9 بهمن 1398
بازدید : 388
نویسنده : Alireza

اینجا لندن است. ساختمان جدید گوگل !

 

مشاهده عکس های دفاتر و شرکت های وابسته به گوگل، حسرت کارمندانی را به دنبال دارد که در شرکت هایی با دیوار های خاکستری و محیطی سرد کار میکنند.

 

گوگل همانطور که در عرضه کاری و تکنولوژی از همه رقبای خود جلوتر است، در زمینه طراحی محل کار پرسنل خود نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. ایده های طراحی و معماری داخلی ساختمان های گوگل نیز مثل ایده های کاری اش خلاقانه و جذاب است.

 

از این حرف ها که بگذریم، گوگل ساختمان جدید خود را در انگلیس و در شهر لندن افتتاح کرده است. شهری که آسمان آن معمولا خاکستری است و مردمانش معمولا اخمو ! اما ورود به این ساختمان جدید گوگل، حال و هوای دیگری به افراد میدهد.

 

 

ادامه مطلب بخوانید

 


 

 


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها ! , ,
:: برچسب‌ها: گوگل , دفتر جدید گوگل در لندن ,



آموزش و ترفندهای Gmail مخصوص حرفه ‌ای‌ ها
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1398
بازدید : 359
نویسنده : Alireza

Gmail 

در سال 2004 میلادی، جیمیل تعریف تازه‌ای از سرویس ایمیل تحت وب را مطرح کرد، سرویس پست‌ الکترونیکی مبتنی بر وبی که ظاهری ساده، سبک و دوست داشتنی داشت و با آن یک گیگا بایت فضای مجانی، جواب دندان شکنی به تمامی رقبا داده بود.حال، فضای این سرویس ایمیل، ده برابر شده و توانسته میلیون‌ها نفر از سراسر جهان را به سمت خود جلب نماید. حتی اگر هر روز هم از جیمیل استفاده می‌کنید، هنوز برخی از جوانب امر بر شما پوشیده است و بسیاری به ترفندهای استفاده از این سرویس پستی آشنایی کافی ندارند. به کمک این ده ترفند قادر خواهید بود تا به یک کاربر حرفه‌ای جیمیل بدل شوید.

ترفند 1 – از فیلترها کار بکشید

مدیریت صندوق پست الکترونیکی کار ساده‌ای نیست، اما جیمیل ابزارهایی در اختیارمان قرارداده تا این کار را با سهولت بیشتری انجام دهیم. می‌توانید هر یک از مواردی که جستجو می‌نمایید را به یک فیلتر دستورپذیر بدل کرده و بعداً نیز از آن استفاده کنید.برای نمونه با کد «

from: Facebook» می‌توانید ایمیل‌های دریافتی از این شبکه اجتماعی را به خوبی دسته‌بندی و بایگانی نمایید. یا اینکه می‌توانید فیلتری را برای نامه‌های دریافتی از یکی از دوستان نزدیکان درست کنید تا هیچ یک از آنها را بعداً گم نکنید. فیلترها همچنین می‌توانند پیش از ورود کاربر به صندوق پستی‌اش دست به دسته‌بندی نامه‌ها بزند و آنها را در دسته‌های موضوعی جمع‌آوری نمایند.

ترفند 2 – از جستجو بیشترین استفاده را ببرید

از محصولات گوگل انتظار می‌رود که حداقل بویی از این جستجوگر مهم اینترنتی برده باشند. گرچه این خصلت همیشه هم به طور عیان به چشم نمی‌آید، اما این نهانی بودنش نیز مزیتی است که اهل فن می‌توانند از آن بهره‌مند گردند.شایان توجه است که کادر جستجوی جیمیل بیشتر از آنچه که تصور می‌کنید قدرتمند است؛ برای این منظور می‌توانید برروی فلش کوچک که در سمت راست کادر جستجوی جیمیل قرار دارد را فشرده و از تنظیمات پیشرفته این جستجوگر منتفع شوید.

می‌توانید به دنبال نامه‌هایی بگردید که دارای فایل ضمیمه هستند، تا با حذف آنها قدری فضای‌تان باز شود. حتی اگر به دنبال نامه‌های دریافتی از تاریخی خاص، مثلا یک سال گذشته هستید نیز این امکان برایتان مهیا است. البته میزان نامه‌هایی از این دست جستجوها بسته به تعداد دریافتی در صندوق پستی‌تان متغییر خواهد بود.

ترفند 3 – صندوق پستی‌تان را طبقه بندی کنید


:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,



شکار افراد در دنیای مجازی توسط منافقین
نوشته شده در دو شنبه 2 بهمن 1398
بازدید : 330
نویسنده : Alireza

کاربران اینترنتی هوشیار باشند.

یک کارشناس مطالعات تروریسم گفت: عوامل این گروهک تروریستی بسیاری از اخبار و فیلم‌های خود از داخل ایران را از همین طریق به‌دست می‌آورند و از آنجا که منافقین از نفرت ملت ایران از تشکیلات تروریستی خود خبر دارند در فرآیند فریب و برقراری ارتباط با داخل کشور با آرم و نشان خود وارد نمی‌شوند.بولتن نیوز : علی قاسمیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران به توضیحاتی در خصوص اقدامات اخیر سرکردگان گروهک تروریستی منافقین پرداخت که متن آن در ذیل آمده است.

*آیا سرکردگان گروهک تروریستی منافقین سعی دارند تشکیلات خود را در عراق نگه دارند؟

تمام برنامه ریزی و تحرکات گروهک تروریستی منافقین در عراق بر پایه همین محور قرار گرفته است، سرکردگان منافقین تلاش کردند تا کمپ موقت لیبرتی را به عنوان کمپ پناهندگی در سازمان ملل ثبت کنند.

با توجه به اینکه در شرایط فعلی موفق به انجام این کار نشده‌اند و در خبرهای منتشر شده بر روی سایت‌های این گروهک تروریستی مشاهده می‌کنیم که تمام تلاش سرکردگان گروهک تروریستی منافقین این است که راهی برای بازگشت به پادگان مخوف اشرف پیدا کنند.

اما دولت عراق به پشتوانه ملت این کشور که داغ‌دیده جنایت‌های این گروهک تروریستی هستند، هیچ حقی برای اسکان تروریست‌ها در کشور خود قائل نبوده و به شدت پیگیر اخراج منافقین از کشور خود هستند.

*آیا این امکان وجود دارد که در صورت نبود مکان برای انتقال منافقین و انجام پناهندگی، منافقین به پادگان اشرف بازگردند؟

خیر، بازگشت عناصر گروهک تروریستی منافقین به پادگان اشرف که از سوی سرکردگان این گروهک تروریستی پیگیری می‌شود اساساً خلاف قوانین دولت عراق بوده و به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

کمپ لیبرتی نیز قرار بود به عنوان مکانی موقت، پذیرای اعضای گروهک تروریستی منافقین باشد و ماندن اعضای این تشکیلات تروریستی در این کمپ امکان پذیر نیست.

در حال حاضر ملت عراق پیگیر این موضوع هستند؛ به عنوان مثال در جاده‌های استان دیاله تابلوهایی با موضوع جنایت‌های منافقین در عراق نصب شده که یک اقدام کاملاً مردمی و از سوی خانواده‌های قربانیان ترور عراقی صورت گرفته است.

*به نظر شما مسعود رجوی اکنون در کجا به سر می‌برد و در سایه حمایت چه کسانی اظهارات خود را به اعضای مستقر در لیبرتی می‌رساند؟

یکی از احتمالات؛ حضور رجوی در عراق است، در صورت پذیرش این احتمال باید گفت که وی یا در پادگان اشرف یا در کمپ لیبرتی است.

احتمال حضور رجوی در مخفیگاه‌های پادگان اشرف قوت بیشتری دارد و نشانه‌هایی در خصوص آن وجود دارد که به عنوان نمونه می‌توان به حلقه اصلی اطرافیان رجوی اشاره کرد که در حال حاضر 80 نفر عضو باقی مانده در اشرف حضور دارند.

این حلقه اصلی کسانی هستند که طی دو دهه گذشته به صورت پیوسته در کنار رجوی بوده‌اند و اساساً سرکرده گروهک تروریستی منافقین فقط به این افراد اعتماد دارد.

غیر از این، احتمال دیگری مبنی بر وجود رجوی در اروپا هم وجود دارد، اما سخن گفتن در خصوص این احتمالات اساساً اهمیتی ندارد چرا که گروهک تروریستی منافقین در شرایط فعلی به مرحله‌ای رسیده که حضور رجوی نیز نمی ‌تواند از نابودی آن جلوگیری کند.

*آیا گروهک تروریستی منافقین هنوز به جذب نیروهای جدید ادامه می دهد؟

قطعاً سیاست جذب نیروی جدید هیچ‌گاه از برنامه‌های این گروهک تروریستی حذف نشده و فقط شکل آن تغییر یافته است.

این موضوع که در حال حاضر بیشتر در فضای مجازی صورت می‌گیرد یک تهدید برای کاربران اینترنتی و فعالان حوزه مجازی در ایران به شمار می‌آید.

عوامل این گروهک تروریستی بسیاری از اخبار و فیلم‌های خود از داخل ایران را از همین طریق به‌دست می‌آورند و از آنجا که منافقین از نفرت ملت ایران از تشکیلات تروریستی خود خبر دارند در فرآیند فریب و برقراری ارتباط با داخل کشور با آرم و نشان خود وارد نمی‌شوند.

بسیاری از فریب‌خوردگان گروهک تروریستی منافقین در ایران که به پلی برای انتقال اخبار و اطلاعات برای این گروهک تروریستی تبدیل شده‌اند اذعان دارند که نمی دانستند با گروهک تروریستی منافقین ارتباط دارند!

باید بدانیم که منافقین اساساً یک تشکیلات جاسوسی است که از طریق تبادل اطلاعات و وطن فروشی حیات خود را ادامه می دهد.

*روش جذب افراد در گروهک تروریستی منافقین در ابتدای تشکیل این گروهک تروریستی چگونه بود؟

در سال‌های پیش از انقلاب، سازمان مجاهدین خلق( گروهک تروریستی منافقین) با پرچم مبارزه با امپریالیسم و رژیم پهلوی بر مبنای اسلام به میدان آمد، اما خیلی زود مشخص شد که اسلام مورد ادعای این گروهک تروریستی فریبی بیش نیست و مبنای مبارزه خود را اندیشه مارکسیست قرار داده است.

در سال‌های بعد از انقلاب مشاهده شد که این گروهک تروریستی در مرحله جذب کاملاً مانند یک فرقه عمل می‌کرد؛ یعنی به این صورت که واقعیت تشکیلات خود را در ابتدا نمایش نمی‌داد و با هر شخص متناسب با سطح اطلاعات باورها و خواسته‌های خودش وارد مذاکره می‌شد.

منافقین گاهی در لباس اسلام، گاهی با لباس مبارزه برای آزادی و دموکراسی و حتی گاهی با وعده زندگی در اروپا و کسب درآمد و زندگی مرفه اقدام به جذب نیرو می‌کرد.

به طور کلی باید پایه و اساس جذب در گروهک تروریستی منافقین را بر اساس فریب ارزیابی کرد و این اساسی بود که از همان ابتدا در این تشکیلات وجود داشته است.

 


:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,



شکستن محکم‌ترین پسوردها درچندثانیه!
نوشته شده در شنبه 30 دی 1398
بازدید : 445
نویسنده : Alireza

تحقیقات این موسسه نشان می دهد90 درصد از پسوردهای ایجاد شده توسط کاربر نهایی، فقط چند ثانیه از وقت یک هکر را می گیرد.


:: موضوعات مرتبط: تجهیزات شبکه , سایر , خواندنی ها ! , ,



بازدید : 411
نویسنده : Alireza

توجه به حفره امنیتی خطرناک جاوا، از کاربران خواسته شده تا برای جلوگیری از سوءاستفاده هکرها و نویسندگان بدافزار هرچه زودتر این نرم افزار را در مرورگرهای اینترنت خود غیرفعال کنند.

به گزارش خبرنگار دریچه فناوری اطلاعات brz، به گفته اوراکل بیش از 850 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان از پلتفرم جاوا استفاده می‌کنند و این کامپیوترها در صورت غیرفعال نکردن یا برنداشتن فوری این برنامه ممکن است در معرض خطر قرار گیرند.
با وجود اینکه این خطا در جاوای 7 یافت شده است، اما اوراکل در بیانیه‌ای در سایت وابسته‌اش CNET اعلام کرد این خطا در نسخه‌های قدیمی‌تری این نرم‌افزار وجود ندارد.
سخنگوی اوراکل اعلام کرد: " اوراکل از خطای نرم‌افزار جاوای تلفیق‌شده با جستجوگرهای وب آگاه است. این خطا منحصر به جاوای 7 می‌شود. این خطا در نسخه‌های دیگر جاوا وجود ندارد، و بر اپلیکیشن‌های جاوا که به طور مستقیم نصب شده‌اند یا روی سرورها، کامپیوترهای رومیزی، لپ‌تاپ‌ها و سایر وسائل کار می‌کنند، نیز تاثیری ندارد."
دولت آمریکا در اقدامی کم‌سابقه روز جمعه 11 ژانویه به کاربران کامپیوتر هشدار داد که برای جلوگیری از سوءاستفاده هکرها و نویسندگان بدافزار این نرم‌افزار را غیرفعال کنند.
این نگرانی وجود دارد که این ضعف امنیتی در جاوای 7 امکان نصب شدن غیرمجاز بدافزارهایی بر روی کامپیوترها را بدهد که اطلاعات شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند و برای سرقت هویت به کار روند. همچنین این خطر قوی وجود دارد که کامپیوترهای آلوده شده به عنوانی بخشی از یک "بات‌نت" گسترده‌تر - یک شبکه از ماشین‌های "زومبی"- برای انجام حملات "محرومیت از سرویس" (DoS) به شبکه‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی به کار روند.
 
** آموزش غیرفعال کردن جاوا در مرورگرهای مختلف اینترنت

اینترنت اکسپلورر (internet explorer)
  1. روي آيكون چرخ دنده كوچكي كه در بخش بالا سمت راست مرورگر وجود دارد كليك كرده و گزينه Manage add-ons را انتخاب كنيد.
  2. از بخش چپ، گزينه Toolbars and Extensions را انتخاب كرده و از ميان گزينه‌هاي به ‌نمايش درآمده در سمت راست، از بخشSun Microsystems Inc، گزينه شامل عبارت Java را انتخاب كنيد و روي دكمه Disable از پايين ـ سمت راست صفحه كليك كنيد.
  3. چنانچه مرورگر را ببنديد و دوباره آن را اجرا كنيد، با پنجره هشداري مواجه مي‌شويد كه با انتخاب گزينه Don’t enable مي‌توانيد غيرفعال بودن جاوا روي مرورگر را دوباره تائيد و از اين پس بدون جاوا به مرور صفحات وب بپردازيد.
موزیلا فایرفاکس (mozilla firefox)
  1. براي غيرفعال‌ كردن جاوا در فايرفاكس ‌بايد ابتدا به منوي Tools برويد، سپس روي گزينه Add-onsكليك كنيد.
  2. از ستون سمت چپ، بخش Plugins را انتخاب كرده و بخش سمت راست را اسكرول كرده تا گزينه Java را در آن مشاهده كنيد.
  3. با كليك روي دكمه Disable مربوط به Java مرورگر را ببنديد و دوباره آن را اجرا كنيد.
گوگل کروم (google chrome)
  1. مرورگر كروم را اجرا كرده و در نوار آدرس عبارت chrome:‌/‌‌/‌plugins را وارد كنيد.
  2. صفحه را به پايين اسكرول كرده و پس از مشاهده گزينه Java، روي لينك Disable مربوط به آن كليك كنيد.
سافاری (safari)
  1. پس از اجراي مرورگر، روي Safari كليك كنيد، سپس گزينه Preferences را برگزينيد.
  2. به تب Security برويد و علامت چك‌مارك كنار عبارت Enable Java را غيرفعال كنيد

 


:: موضوعات مرتبط: سایر مقالات مربوط به موبایل , خواندنی ها ! , ,



Xperia Z را به حمــــام ببرید
نوشته شده در شنبه 30 دی 1398
بازدید : 415
نویسنده : Alireza
نوه ی جدید سونی، یک غواص به تمام معنا است و هیچ رقمه نمیتوان زیر آب کلــکش را کند!
به گزارش خبرنگار دریچه فناوری و اطلاعات؛ سونی تلفن هوشمند مبتنی بر آندروید خود را با نام Xperia Z معرفی کرد.
Z با صفحه نمایش 5 اینچی Full HD و نمایش واقعی با رزولوشن 1080p، پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon™ S4 Pro، دوربین 13 مگاپیکسلی خودش و هم چنین با ویژگی تصویربرداری سریع و پشتیبانی از نسل چهارم شبکه‌های تلفن همراه LTE، تمامی مشخصاتی را که از یک تلفن هوشمند پیشرفته انتظار می‌رود، برآورده کرده.
کونیماسا سوزوکی، رئیس و مدیر ارشد اجرایی ارتباطات همراه سونی ادعا می کند:" ما با Xperia Z بیش از نیم قرن نوآوری در تلویزیون، تصویربرداری، موسیقی، فیلم و بازی را به منظور خلق تجربه‌ای به واقع متمایز به سوپرفون می‌آوریم.هرچند کمی اغراق کرده است.


:: موضوعات مرتبط: موبایل , سایر مقالات مربوط به موبایل , خواندنی ها ! , ,



رجیستری(Regedit)چیست؟
نوشته شده در شنبه 30 دی 1398
بازدید : 2379
نویسنده : Alireza

رجیستری(Regedit)چیست؟

رجیستری در ویندوز حاوی فایل های اطلاعاتی است که به ویندوزبرای کنترل سخت افزار،نرم افزار،محیط کاربروارتباط

باویندوزکمک می کند.رجیستری شامل2فایل دردایرکتوری ویندوزاستsystem.datوuser.datبوسیله فایل اجرایی

Regedit.exeکه دردایرکتوری ویندوز وجود دارد می توان به 5 بانک اطلاعاتی رجیستری دست یافت.

رجیستری یک سری فایلهااست که همه جوانب عملکردسیستم وچگونگی کارکرد آن حتی باوسایل جانبی راتحت کنترل دارد.

رجیستری منحصرابرای کاربرد32بیتی طراحی شده است وحجم فایل آن تاحدود40MBمحدودشده است.به زبان ساده

رجیستری ویندوزجایی است که برنامه های نرم افزاری خود ویندوزراشناسانده اطلاعات رابرای استفاده بین دفعات مختلف

اجرا نگه داری می کند.برای مثال هربارویندوزاجرامی شودرجیستری برنامه هایی راکه شماقبلا اجراکرده ایداحضارمی کند.

رجیستری آخرین عمل شماراباردیف کردن اطلاعات دررجیستری به خاطرمی آورد.

یک مثال دیگراینکه هرنوع فایل(file type)به وسیله یک نرم افزار قابل دسترسی است.مثلازمانی که روی یک فایلGIFدابل کلیک

می نماییدبه وسیله یexplorerمی توانید آن رامشاهده کنید.یک نرم افزارزمانیکه نصب می شود به رجیستری نوع فایل هایی راکه

می توانددسترسی داشته باشداطلاع می دهدیااصطلاحاخودرارجیستر می کند


:: موضوعات مرتبط: خواندنی ها ! , ,



قفل کیبورد
نوشته شده در شنبه 30 دی 1398
بازدید : 352
نویسنده : Alireza

کلیدشیفت رامدت10ثانیه نگه داریدومنتظرشوید پیغامی ظاهرشود سپس کلیدOKرابزنید  حال کیبردازکارافتاده است برای راه اندازی مجدد درکنارساعت ویندوزجایی که زمان نشان داده می شود یک آیکن شبیه به ساعت نمایان می شودبادوبار کلیک  کردن بر روی آن پنجره ای باز می شود ازداخل این پنجره گزینهUseFilter keys  تیکش رابرداشته ودرنهایت کلیدOKرابزنید

 

 


:: موضوعات مرتبط: سایر , خواندنی ها ! , ,



آشنایی با امکانات ویندوز 7
نوشته شده در جمعه 29 دی 1398
بازدید : 359
نویسنده : Alireza

آشنایی با امکانات ویندوز 7

قبل از  رونمایی ویندوز 7  مایکروسافت در مورد ویندوز 7 بشدت مخفی کاری می کرد. اما با این رونمایی مشخص شد که سیستم عامل جدید مایکروسافت دارای تغییرات عمده ای از زمان ویندوز 95 تاکنون است. ویندوز 7 را می توان بهینه ترین ویندوز که تاکنون انتشار یافته است، دانست. در این نسخه از ویندوز با تحلیل هایی که از کاربران به عمل آمد، سعی در بهینه سازی محیط کاربری و سایر قسمت های این ویندوز شده است. می توان به جرات ادعا کرد که دیگر عمر Vista به سر رسیده است و این سیستم عامل غیرمحبوب در بین کاربران، باید به مرور کنار گذاشته شود. دلایل تمایل کاربران در استفاده از Windows 7 را می توان به شرح زیر دانست:

1) ویندوز 7 در مقایسه با Vista قابل اطمینان تر و بسیار امن تر است.

2) اگر نرم افزاری قابلیت اجرا روی ویستا را داشته باشد، روی Windows 7 هم اجرا خواهد شد.

3) مصرف باتری در ویندوز 7 بهینه شده است، بنابراین طول عمر باتری لپ تاپ در ویندوز 7 بیشتر از ویستا خواهد بود.

4) اگر سیستمی قادر به اجرای ویستا باشد، حتما توانایی اجرای ویندوز 7 را دارد، زیرا ویندوز 7 بسیار سبک تر از ویستا است.

● امکانات جدید در ویندوز 7:

1) کم توقع:
ویندوز 7 سیستم عاملی کم توقع است و توانایی پشتیبانی از پیکربندی سیستم های ضعیف را دارا می باشد که این امر یکی از مشکلات اصلی سیستم عامل ویستا بود. از دیگر مزایای ویندوز ،7 حجم کمتر آن نسبت به ویستا است که در حدود نصف حجم ویستا نیاز به HDD دارد و نصب آن هم از عهده هر کاربر مبتدی بر خواهد امد.

2) میز کار جذاب:
از زمان انتشار اولین ویندوز تاکنون میز کار دچار تغییرات اساسی نمی شد و تنها با جابه جا کردن چند آیکون و تغییر دادن رنگ آنها از سوی مایکروسافت، نسخه جدیدتر Windows ارائه می شد اما در ویندوز 7 می توان شاهد تغییرات عمده ای در میز کار بود. به عنوان نمونه افزودن Side bar به میز کار، این امکان را در اختیار کاربر قرار می دهد تا با قرار دادن ابزارهای مورد نیازش در آن، سریع تر عملیات خود را انجام دهد.

3) bar Task:
نوار ابزار ویندوز 7 با تلقی رایج ما از نوار ابزار کاملا متفاوت است و نحوه چینش آیکون ها نیز دچار تغییر شده است.
برای بازکردن پنجره ها از درون نوار ابزار می توانید به صورت 2 مرحله ای عمل کنید. اگر روی آیکونی کلیک راست کردید و گزینه جدیدی تحت عنوان lists jump را دیدید زیاد تعجب نکنید، این لیست پرشی سریع به شما این توانایی را می دهد که دسترسی سریع به امکانات برنامه را داشته باشید.
در ویندوز 7 پنجره ها سریعتر و ساده تر ساماندهی می شود اگر یک پنجره را به بالای صفحه نمایش بکشید به صورت خودکار به حالت Max در می آید و اگر به سمت چپ یا راست کشیده شود اندازه پنجره نصف می شود.
از دیگر امکانات جدید peeking پنجره ها است که بدون ورود به پنجره می توان به شکلی سریع، مطالب داخل آن را خواند و نگاهی به آنها انداخت.

4) Libraries:
بخش مهم دیگری از رابط کاربری ویندوز، جستجوگر آن است.در Explorer جدید ویندوز 7 مفهوم جدیدی تحت عنوان کتابخانه ها (Libraries) مورد استفاده قرار گرفته است که می توان با استفاده از آن به نوع خاصی از فایل ها بدون توجه به محل قرارگیری آنها از هارددرایو و تنها براساس نوع و پسوند آنها دسترسی یافت.

ادامه مطلب RAM:1GB,CPU:1GH,HDD:16GB, VGA:128Mb,ODD,LAN


:: موضوعات مرتبط: مقالات اختصاصی ویندوز 7 و Vista , خواندنی ها ! , ,



مقایسه iphone 5 و Samsung Galaxy Note II
نوشته شده در جمعه 29 دی 1398
بازدید : 429
نویسنده : Alireza

این بار تصمیم گرفتیم تا به صورت مختصر به مقایسه

iphone 5 و Samsung Galaxy Note II که این دو جز بهترین همراه های حال حاضر میباشند بپردازیم.

آیفون ۵ علاوه بر دارابودن ios6و سیری بهبود یافته، از نظر سخت‌افزاری با چیپ A6 نزدیک به دوبرابر سریع‌تر و دست نیافتنی‌تر شده است که نسبت به Samsung Galaxy Note II در این زمینه از برتری خاصی برخوردار است.

طراحی:

iphone وGalaxy Note II

 

در زمینه طراحی نیز، اپل علی رغم حفظ هویت طراحی آیفون، با عنایت به بزرگ‌شدن نمایشگر، قدری آن را کشیده ساخته است. آیفون ۵ که برای اولین بار در صنعت طراحی تلفن‌های همراه تماما از شیشه و آلومینیوم ساخته شده است با ضخامت ۷٫۶ میلی متر و وزن تنها ۱۱۲ گرم یک شاهکار مدرن طراحی صنعتی به‌شمار می‌رود. اپل در آیفون ۵ از تمام توان مهندسین خود برای کاهش ضخامت و وزن گوشی استفاده کرده و برخلاف بسیاری از گوشی‌های قدرتمند اندرویدی، از زیباترین و با کیفیت‌ترین مواد در ساخت گوشی خود بهره برده است. شاید در لحظات اول کار با آیفون ۵، قدرت سخت‌افزاری و یا بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری آن به‌چشم نیاید ولی بی‌شک نمایشگر بزرگ‌تر رتینا و جنس بدنه گوشی در کنار خوش‌دستی فوق‌العاده ، دل هر دوست‌دار تکنولوژی را به لرزه درخواهد آورد.

همیشه طرفداران apple میخواستند که صفحه نمایش

این دستگاه کمی بزرگـ تر باشد که این اتفاق نیز در iphone 5 افتاد و مهندسین و طراحان apple طوری این صفحه نمایش را طراحی کرده اند که کاربر به راحتی با یک دست بتواند از آن استفاده کند ولی این امر در Galaxy Note II مشاهده نمیشود.ولی از ویژگی های این گوشی میتوان به نازک بودن آن و همچنین  روشنایی بسیار عالی صفحه اشاره نمود .

صفحه نمایش Samsung Galaxy Note II تقریبا ۱۲۸۰×۷۲۰ پیکسل است(۵٫۵)و صفحه نمایش iphone 5 تقریبا ۶۴۰×۱۱۳۶ پیکسل است ولی با این حال بسیار روشنتر و عالی تر میباشد و در نور آفتاب نیز بسیار عالی دیده میشود.

ادامه مطلب


 

 


:: موضوعات مرتبط: سایر مقالات مربوط به موبایل , خواندنی ها ! , ,



5 محصول جدید اپل که باید امسال منتظر آنها باشیم
نوشته شده در چهار شنبه 27 دی 1398
بازدید : 471
نویسنده : Alireza

برترین ها:اپل

در سال گذشته میلادی محصولات مختلفی همچون دو تبلت، نوت بوک و آیفون جدید

معرفی و عرضه کرد. اکنون باید ببینیم این کمپانی پیشرو، در سال جدید چه

محصولاتی را عرضه می کند.

کارشناسان

وب سایت پیپر جفری در تحلیل خود محصولاتی را نام برده اند که چندان مهم و

برجسته نیستند. اما می توانند پایه گذار خط تولید جدیدی برای شرکت اپل

باشند.

5 محصول جدید اپل که باید امسال منتظر آنها باشیم

رادیو اپل، مارس 2013

شایعات

تولید رادیو اپل از اکتبر سال گذشته میلادی بر سر زبان ها افتاد. به همین

دلیل، خبر عرضه این محصول در اوایل سال 2013 میلادی چندان جای تعجب ندارد.

این سرویس رایگان – که می تواند از طریق آگهی پول به دست بیاورد – احتمالا

بخشی از آی تیونز و رقیب بزرگی برای پاندورا خواهد بود. درست یک روز پس از

اعلام گزارش بلومبرگ نیوز از احتمال عرضه رادیو اپل در ماه اکتبر، سهام

پاندورا 12 درصد کاهش پیدا کرد. تحلیل گران پیپر معتقدند، رادیو اپل همراه

با محصول دیگری در ماه مارس امسال عرضه خواهد شد.

5 محصول جدید اپل که باید امسال منتظر آنها باشیم

آی پد مینی با نمایشگر رتینا، مارس 2013

فقط

در هفته اول فروش در ماه مارس سال گذشته، بیش از 3 میلیون آی پد با صفحه

نمایش رتینا فروخته شد و بر اساس گزارشات وب سایت دیجی تایمز، بین 8 تا 10

میلیون آی پد مینی در اواخر سال 2012 میلادی فروش رفته است. با این میزان

فروش و آمار خوبی که این تبلت ها داشته اند، کاملا منطقی است که اپل بخواهد

در صدر بازار تبلت ها باقی بماند. در ماه مارس سال 2011 بود که اپل دومین

آی پد خود و در سال 2012 آی پد با صفحه نمایش رتینا را عرضه کرد.

نمایشگرهای رتینا از دیده شدن پیکسل های صفحه در فاصله دید معمولی جلوگیری

می کند و تصاویر را با کیفیت عالی و بسیار زنده و شفاف نمایش می دهد.

رزولوشن صفحه نمایش رتینای آی پد مینی موجود 1024 در 768 پیکسل است که با

وضوح آی پد دو یکی است.

5 محصول جدید اپل که باید امسال منتظر آنها باشیم

iOS 7، ژوئن سال 2013

کاربران

اپل از اینکه در نسخه ششم سیستم عامل iOS، اپلیکیشن های نقشه گوگل و

یوتیوب حذف شده بودند، بسیار عصبانی بودند. نقشه اپل که جایگزین نقشه گوگل

شده بود بسیار بد کار می کرد به طوری که تیم کوک – مدیر اپل – در ماه

سپتامبر به طور رسمی از همه کاربران عذرخواهی کرد و اعلام کرد تا برطرف

کردن مشکلات این نرم افزار، از نرم افزار رقیب استفاده خواهند کرد. همین

مساله باعث اخراج شدن مدیر نرم افزارهای موبایل – اسکات فورستال – نیز شد.

اپل اکنون تحت فشار است تا iOS 7 را بسیار قدرتمندتر از نسخه های پیشین

عرضه کند.

5 محصول جدید اپل که باید امسال منتظر آنها باشیم

آی فون 5S، ژوئن 2013

مانستر

و کلینتون معتقدند، آی فون 5S در س

مانستر

و کلینتون معتقدند، آی فون 5S در سپتامبر سال جاری میلادی عرضه خواهد شد

اما دیگر گزارش ها حاکی از عرضه آن در ماه ژوئن هستند. باید بدانید، آی فون

های 4S و 5 در ماه سپتامبر عرضه شدند. صرف نظر از تاریخ عرضه این گوشی،

کاربران انتظار دارند دوربین و عمر باتری نسل بعدی آی فون بهبود بیابد.

احتمالا 5S از نظر قد و اندازه و صفحه نمایش مشابه آی فون 5 است اما

امکاناتی به آن اضافه می شود. اپل در هفته نخست عرضه آی فون 5 در ماه

سپتامبر، بیش از 5 میلیون نسخه از آن را فروخت.

5 محصول جدید اپل که باید امسال منتظر آنها باشیم

تلویزیون اپل، نوامبر سال 2013

منظور

از تلویزیون اپل، رسیور موجود این کمپانی به نام Apple TV نیست، منظور خود

تلویزیون است. پیش از تعطیلات سال نوی میلادی، بیشتر کاربران و دوستداران

برند اپل می دانستند که در سال 2013 باید منتظر تلویزیون اپل باشند. تحلیل

گران در مورد این محصول اعتقاد دارند، تلویزیون اپل تا سال ها بدون برنامه

خواهد بود. مانستر و کلینتون پیش بینی می کنند، تلویزیون های اپل در

اندازه های 42 تا 55 اینچ و قیمت 1500 تا دو هزار دلار عرضه خواهند ش


:: موضوعات مرتبط: آموزش های تخصصی موبایل , سایر مقالات مربوط به موبایل , سایر , خواندنی ها ! , ,



صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد